Veel gestelde vragen

Bestellen via internet vind ik eng.

Achter de website van Senioren Society zitten echte mensen. De website van Senioren Society is misschien wel de uitgelezen plek om bestellen via internet uit te proberen. Er kan niets misgaan, want als u twijfelt belt u ons gewoon: 020-7740413. Wij zijn de baas over de computers, dus alles kan teruggedraaid worden. Ook als u pas na een tijdje er achter komt dat er iets mis is gegaan is er niets aan de hand. U hebt standaard de mogelijkheid een product binnen 14 dagen te retourneren.

Hoe gaat het kopen bij Senioren Society in zijn werk?

In het bestelproces bij Senioren Society zitten de volgende stappen:

  1. Als u een oplossing heb gevonden die u wilt aanschaffen, drukt u op de knop: ‘In winkelmand’. Als de oplossing een dienst betreft, dan komt u op een contactformulier uit. In geval van een dienst nemen wij contact met u op
  2. In geval van een fysiek product wordt de gekozen oplossing opgenomen in de winkelmand. U gaat automatisch naar de winkelmand. Hier ziet u de door u geselecteerde oplossing met de prijs. Ook ziet u of en hoeveel verzendkosten worden berekend. Het totale bedrag is hier zichtbaar.
  3. Als de gekozen oplossing correct in uw winkelmand staat, drukt u op ‘doorgaan naar afrekenen’. De koop wordt nu defintief.
  4. U kunt betalen via Ideal, met creditcard of achteraf.

Wanneer is de koop definitief?

Als u iets koopt is de koop definitief als u op de knop ‘doorgaan naar afrekenen’ drukt. Zoals hiervoor vermeld, is alles door ons terug te draaien. Heeft u een foutje gemaakt, neem even contact met ons op en wij kijken met u hoe we het op kunnen lossen. Ook hier geldt weer dat u altijd de koop binnen 14 dagen ongedaan kunt maken.

Koop ontbinden / herroepingsrecht

U hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, uw overeenkomst te herroepen. Na herroeping heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen. De makkelijkste manier om uw koop te ontbinden is om een automatisch mailformulier invullen. Klik hiervoor op onderstaande link:

Klik op deze zin om naar het formulier herroeping overeenkomst te gaan.

Natuurlijk kunt u ons ook altijd bellen op telefoonnummer 020-7740413. Dan regelen wij een en ander zo goed mogelijk.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of, iemand namens u, het product in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het automatisch mailformulier herroeping overeenkomst of het  modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Kosten retourzending

Houd er rekening mee dat ook bij Senioren Society de kosten van retourzending voor uw rekening zijn.

Prijzen en BTW.

Onze prijzen zijn altijd inclusief BTW. Dus wat er bij een product staat is wat u betaalt. De enige kosten die er bij komen zijn de verzendkosten.

Levertijd

Senioren Society heeft leveranciers geselecteerd op betrouwbaarheid en degelijkheid. We streven naar levering binnen 24 uur op werkdagen, maar uw bestelling zal uiterlijk binnen drie werkdagen worden geleverd. Indien dit niet haalbaar is nemen wij contact met u op en bespreken wij een eventueel wel haalbare levertermijn. Indien de oplossing niet tijdig wordt geleverd, of wanneer u hier vragen over heeft, kunt u gerust contact met ons opnemen: 020-7740413.

Product niet meer leverbaar

Senioren Society heeft meer dan 4.000 oplossingen in het assortiment. Het kan zijn dat er een ‘tussendoor glipt’ en niet meer leverbaar is. Wij bellen u dan meteen op en bespreken met u een oplossing. Uiteraard hoeft u niet te betalen of wordt het betaalde bedrag teruggestort als u dan afziet van de bestelling.

Verzendkosten

Senioren Society heeft voor u leveranciers geselecteerd. Soms komt het ene product van de ene, en het andere product van de andere leverancier. Het enige nadeel is dat hierdoor bijvoorbeeld twee pakketjes moeten worden verstuurd. In dat geval rekenen wij wel voor elk pakketje verzendkosten. De verzendkosten bedragen over het algemeen € 6,95 per product tenzij anders is aangegeven op de productpagina. De omvang van de bestelkosten staat duidelijk aangegeven voor u betaalt. Verzending is gratis bij een bestelling groter dan € 75,00.

Verzending

Senioren Society verzendt met verschillende gerenommeerde pakketbedrijven. Dit kunnen zijn:

  • PostNL
  • DHL
  • GLS
  • DPD
  • UPS

Na bestelling worden uw producten zo spoedig mogelijk verzonden, tenzij anders vermeldt bij het product.

Als u niet thuis bent zal de bezorgdienst eerst trachten het product bij uw buren te bezorgen. Lukt dit niet dan zal de bezorgdienst het de volgende dag opnieuw proberen. Zij laten een bericht achter in uw brievenbus.

Waar blijft mijn bestelling?

Wij werken momenteel aan een ‘track and trace’ code. Hiermee kunt u zelf kijken waar uw bestelling zich momenteel bevindt. Helaas is dit nog niet gerealiseerd. Heeft u vragen over uw bestelling, schroom niet ons te bellen op 020-7740413 of te mailen naar info@seniorensociety.nl. Wij informeren u dan over de status van uw bestelling.

Garantie

U kunt van ons verwachten dat het product goed is en doet wat er normaal gesproken van verwacht mag worden, onder andere zoals vermeld in de specificaties en volgens de op het moment van verkoop geldende (overheids) regels.

Soms is een aanvullende fabrieksgarantie van toepassing. Deze proberen we zo veel mogelijk op de website te vermelden, maar dat lukt niet altijd. In dat geval zult u bij levering kunnen zien dat nog aanvullende garanties van toepassing zijn.

De duur van een garantie is afhankelijk van het soort product, maar gedurende de periode waarvan normaliter kan worden verwacht dat het product normaal gebruikt kan worden.

Onder geen enkel beding beperken onze afspraken de wettelijk verplichte garanties.

Garanties staan los van uw mogelijkheid om de koop binnen 14 dagen te ontbinden. Aan garanties is dan ook niet een termijn van 14 dagen verbonden.

Indien uw product niet functioneert zoals u dat mag verwachten, verzoeken wij u contact met ons op te nemen via 020-7740413. Wij zullen dan met u afspraken maken hoe het probleem kan worden opgelost.